Passage to Blogdom


குருதிப்புனலில் வரும் வசனம்:
‘தைரியம்னா என்ன தெரியுமா? பயம் இல்லாத மாதிரி நடிப்பது.’

சம்பந்தமில்லாமல் இன்று உதித்த மொழி:
‘பின்னூட்டம்னா என்ன தெரியுமா? வியாக்கியானம் விளங்காத மாதிரி விளம்பி விடுவது.’

சம்பந்தமில்லாமல் இன்று கேட்கும் பாடல்:
‘அழியாத கோலங்கள்’ இன்னும் பார்க்காத படம். டிவிடி வரப்பிரசாதம் சீக்கிரமே கிடைக்கணும்.

தற்போதைக்கு சலீல் சௌத்ரி + ஜெயச்சந்திரன் ==> பூவண்ணம்

சம்பந்தம்:

தமிழ் சினிமா டயலாக் லொள்ளு | டயலாக் டென்

பிற:

1. ஸ்மிதா பட்டீல்: ஃபிலிம்ஃபேர் பதிவிலே வந்திருக்க வேண்டியவர். நடிப்பு, பெண்மை, சிந்தனை, லட்சியம், மசாலா எல்லாம் இருந்தும் டக்கென்று மறைந்தவர் 😦  சிறப்பு அஞ்சலி செலுத்தினார்கள்.

  • The only Asian cine-star who had the unique honour of a Retrospective in Paris and La Rochelle (at the promptings of no less a film luminary than director Costa Gavras), a two-time best actress award winner at the National Film Festival, a Padma Shree as well as a devoted wife and brand new mother, Smita Patil had every thing going her way, before the ironic final cut spliced her life from sight to memory. And the loss, even today, remains, irrevocably, ours….
  • In the early 1980s, Smita finally relented and trained her sights on commercial cinema. She won new fans with the blockbuster Namak Halal [1982] opposite Amitabh. Their together item song and dance rain number Aaj rapat jaaye showed her in an entirely new light. Smita had qualms about going the whole commercial hog (lore has it that she cried after shooting Aaj rapat jaaye).
  • Smita was compared ad nauseum with Shabana Azmi, her senior and rival in the off-beat films’ arena. So when the two were pitted opposite each other in Arth [1983], comparisons were inevitable. Shabana had the sympathetic author-backed role but Smita’s on-the-edge characterisation of a guilt-ridden mistress had its fair share of admirers, including Amitabh Bachchan and Kamal Haasan.

2. ப்ளூடூத்: காதில் பச்சை விளக்கு மினுமினுக்கும். அது பட்டவர்த்தனமாகத் தெரியாது. தனியாகப் பேசுவதைப் பார்த்தவுடன் பைத்தியத்தைக் கண்டவுடன் எழும் அச்சம் கலந்த பரிதாபம் கிடைக்கும். கோட், சூட் மாட்டியிருந்தும், இவ்வளவு சின்ன வயதில் ‘இப்படி ஆயிட்டாங்களே!’ என்பேன். காதல் தோல்வி, பதின்ம கர்ப்பம் என்று ‘விடுகதை‘ திரைப்படத்தில் பிரகாஷ்ராஜுக்கு மனம் பிழற்வது போல் கற்பனை விமானம் விடுவதுண்டு. இப்போது நானும் ப்ளூடூத்துக்கு மாறி, காற்றோடு உசாவ ஆரம்பித்தாயிற்று.

Advertisements

மறுமொழியொன்றை இடுங்கள்

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  மாற்று )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  மாற்று )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  மாற்று )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  மாற்று )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.